Sveriges Nationaldag

Söndag den 6 juni 2010

På morgonen hissade jag flaggan. Den fladdrade fint i vinden. Den fick dessutom tåla lite lätt snöfall trots att vi skriver den 6 juni.

Frugan och jag var ut på en lång morgonpromenad med goda vänner. Vi gick på de olika stigarna som blivit uppmärkta och uppfräschade. Vi gick till exempel hela Bryllesvängen och även delar av andra leder. Vi hade fika med oss och vi hade en mycket trevlig stund tillsammans.
 Thumbnail              Thumbnail                Thumbnail

På eftermiddagen var jag som gymnastikförälder på uppvisning av Polcirkelgymnasterna Jokkmokk. Det var mycket folk som tittade och gymnasterna visade upp alla sina färdigheter. Allt från kullerbyttor av treåringar till mycket avancerade volter och andra övningar av äldre gymnaster.

Thumbnail

Gymnasterna hade utmanat Jokkmokks styrkelyftförening i olika övningar. Gymnasterna vann över styrkelyftarna!

På kvällen sjöng jag med kören i en gospelkonsert. Vi hade besök av två proffs som var huvudattraktionen på konserten. Det var väldigt kul att sjunga med dem.

Thumbnail


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0