Storuman - Vilhelmina

Fredag den 18 juni 2010

Regn hela dagen. Jag gruvade mig lite innan jag drog på mig regnkläderna och cyklade iväg strax innan halv tio.

Jag cyklade i regn hela vägen till Vilhelmina, cirka 70 km. Det gick dock förvånansvärt bra att cykla i regnvädret. Självklart blev jag blöt, mest inifrån faktiskt. Det började inte blåsa förän jag kom fram till Vilhelmina. Att cykla i regn är självklart inte kul men det gick faktiskt bättre än att cykla i uppehållväder och i motvind.

Sen gick det väl fortare för det blev inga pauser i regnvädret. Jag kom fram till Vilhelmina strax innan halv två. Knappt fyra timmar efter det att jag startade. Helt genomblöt tog jag in på ett vandrarhem, tog en varm dusch och hängde upp alla kläder på tork. Jag gick över till OK och köpte en korv. Där träffade jag gamla jokkmokkare, Nina och Mattias. Sen var jag inne och tog det lugnt resten av eftermiddagen.


Anders på väg mot nya äventyr.
foto: Elisabeth Gustafson, www.eligusphoto.com

Kommentarer
Postat av: Maria Lindqvist

Heja heja Anders! Du är duktig!

2010-06-19 @ 09:33:11
Postat av: Christina

Kul att följa med på resan via denna sida! heja heja!

2010-06-19 @ 10:06:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0