Slagnäs - Storuman

Torsdag den 17 juni 2010

Jag säger som Lena Philipsson: "Ont, det gör ont".

Det var inte kul att stiga ur sängen i morse. Kroppen sa ifrån. Framförallt mitt högra knä. Jag tog det lugnt på morgonen och började inte cykla förän vid halv tio.

Direkt efter Slagnäs stötte jag på mitt första vägbygge som sträckte sig i 15 km. Strax innan 12 rullade jag in i Sorsele. Jag åkte till det lokala hotellet och åt dagens lunchbuffé.

Halv ett fortsatte jag söderut. Jag pausade i Blattnicksele där jag köpte dricka, frukt och glass. Det var strålande sol på morgonen men ändå lite kyligt. På eftermiddagen blev det mulet och det började blåsa lite. De sista två milen regnade det lätt.

Strax innan klockan 18 rullade jag in i Storuman efter 10,5 mil på cykeln.

En skillnad mellan Norrbotten och Västerbotten vad gäller inlandsvägen är att i Västerbotten är det inte bara skog och myr man cyklar förbi. Det finns ett stort antal vackra blomsterprydda ängar när man kommer in i Västerbotten.

I Storuman tog jag in på ett vandrarhem och la mig tidigt.

Kommentarer
Postat av: Bettan

HEJJA HEJJA Anders!! Snart går smärtan över och kroppen accepterar att den ska mata på! Lagom i Röste känns det inte alls! :O)) Kämpa på!

2010-06-18 @ 13:08:08
Postat av: Göran Larsson

Ta det försiktigt nu när du sitter på sadeln så du inte nöter för mycket så att du, gud förbjude, får en ljusare stämma. Vi behöver dig i fortfarande i basen till hösten. ;-)



Hälsningar Göran

2010-06-18 @ 19:30:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0