Radioaktiv

Fredag den 4 juni 2010

På morgonen var jag på Strukturums morgonmöte. Det var Karin Lindahl Beland som var på besök. Hon pratade utifrån sin doktorsavhandling om skogsfrågor och alla dilemman som kan uppstå då man tycker lite olika i olika frågor.

Mitt favorituttryck brukar ju vara att vi i kommunen tycker lite olika om olika frågor varför det är svårt att säga exakt var kommunen står i alla typer av frågor.

Därför är det extra intressant tycker jag att lyssna på Karins arbete.

Jag kunde dock inte lyssna på hela morgonmötet för jag vill också vara med på aktiviteten Radioaktiv.

Det är Radio Norrbotten som uppmanar länets samtliga invånare att vara med och röra på sig. Vi var med för andra året i rad från kommunens sida och hjälpte till att arrangera detta. Jag tror vi var över 300 kommunmedborgare som ställde upp i Jokkmokks samhälle. Dessutom anordnades aktiviteter även på andra ställen i kommunen.

Kul och framförallt bra för kroppen!

Direkt efter det var jag på ett möte med en företagare. Jag hade sedan ett möte med gymnasiechefen i Lapplands kommunalförbund. Och sista mötet för veckan hölls med VD:n för Strukturum.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0