Lit - Åsarna

Tisdag den 22 juni 2010

Mulet och lätt regn fram till sen eftermiddag. Jag cyklade från Lit klockan åtta på morgonen.

I Östersund var jag tvungen att cykla genom stan. E45:an utanför Östersund är motorväg och där får man inte cykla.

Strax söder om Östersund stannade jag för ett längre regnstopp. Det blev kaffe och wienerbröd på ICA.

Man får verkligen positiv uppmärksamhet hos alla som man träffar. Och många bilister vinkar och hejar. Framförallt kanske de som kör husbilar och även motorcyklister och självklart andra cyklister.

Efter ett matstopp i Svenstavik fortsatte jag till Åsarna dit jag kom vid 17-tiden. Jag tog in på ett vandrarhem och la mig tidigt efter dagens totala tur på 10 mil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0