Järvsö - Bollnäs

Torsdag den 24 juni 2010

Med en känsla av vemod startade jag sista cykeldagen från Järvsö klockan nio på morgonen.

Sommarvärmen var nu här och jag cyklade i t-shirt för första gången på hela vägen från Jokkmokk. Efter två timmar och tre mil stannade jag hos faster Karin och Karl-Ivar i Vallsta.

Halv ett åkte jag vidare mot slutmålet. Det kändes nästan overkligt att resan nu snart skulle vara över. Halv två kom jag fram till föräldrarhemmet i Röste utanför Bollnäs. Tidningen Ljusnan mötte upp och fotade och intervjuade mig. Pappa John och broder Lars var också hemma och tog emot.

Det blev mycket snack om vad som hänt under de senaste dagarna. Det har varit en helt underbar resa som jag kommer att bära med mig resten av mitt liv.

I dag har jag cyklat 4,7 mil. Från Jokkmokk har jag cyklat totalt 91,2 mil. Medelhastigheten har varit 16,5 km/timmen. Topphastigheten 46,2 km/timmen. Och jag har suttit på cykeln i 55 timmar och 48 minuter.

http://helahalsingland.se/bollnas/1.2136315-hemma-efter-nara-hundra-cykelmil

Klicka på länken ovan för att läsa Ljusnans artikel.

Kommentarer
Postat av: Tom Norrgård

Gratulationer, applåder och vågen till dig Anders! Hoooooaaaaaa!! :) Det går rysningar genom kroppen när jag läser artikeln om dig på nätet. Fantastiskt att du gjorde det och att det gick så bra. Verkligen skoj!

2010-06-25 @ 15:08:48
Postat av: Håller förståss med Tom om denna fantastiska bedrift! Det är så otroligt bra gjort Anders! Att klara nära hundra mil på cykel är avundsvärt och verkligen storstilat. Grattis Anders till din fina prestation!

2010-06-26 @ 19:08:12
Postat av: Eva Jonsson

Applåder och hurrarop!!!!

Vilken resa du gjort. Vi lyfter på hatten och bugar oss djupt. Stora kramar från Eva o Tomas.

2010-06-27 @ 22:55:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0