Hoting - Lit

Måndag den 21 juni 2010.

Molnigt men mycket sol och en och annan regnskur. Jag lämnade Hoting halv nio. Efter några korta pauser kom jag till Strömsund vid 12-tiden.

Jag stannade och frågade efter ett bra lunchställe. Helt osannolikt och otroligt visade det sig efter ett tag att det var Strömsunds kommunchef som jag pratade med. Vi har aldrig träffat varandra tidigare. Undrar vad oddset var för att detta skulle inträffa.

Jag skickade en hälsning med honom till vår förra kommunsekreterare Inez som nu jobbar i Strömsund.

Efter lunch fortsatte jag söderut i sakta mak. Jag gjorde många små stopp och halv åtta på kvällen kom jag till Lit, cirka två mil norr om Östersund. Där tog jag in i en stuga på campingen. Det blev 13,7 mil idag och nu har jag cyklat 60 mil från Jokkmokk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0