Ministerbesök till Jokkmokks kommun

Fredag den 22 januari 2010

Idag har jag varit i Piteå på skid-SM och tillsammans med kollegor gjort reklam för Jokkmokks marknad. Vi har en tältkåta uppställd på skidstadionområdet. Jag står där i en – om jag får säga det själv – mycket vacker vargskinnspäls från 1800-talet.



Vargskinnspälsen är verkligen en dörröppnare. Inte för att jag brukar ha problem att prata med folk på mässor och liknande men när man står där i en vargskinnspäls så är det väldigt många som kommer fram och börjar prata om just pälsen.

Nåväl, en intressant träff idag var med en representant från ”Mötesplats upplevelseindustrin Piteå”. Hon berättade om en, sedan en tid tillbaka, planerad konferens i Årrenjarka den 9-10 februari. En konferens om infrastrukturfrågor i kombination med kommunikations- och turismfrågor kommer att genomföras där. Mycket fokus kommer att hållas gentemot de nya sociala medierna och vilken roll de har i samhällsutvecklingen och liknande

Personen jag pratade med är med och arrangerar denna konferens och idag blev det klart att infrastrukturminister Åsa Torstensson kommer till konferensen.

Det känns jättekul att vi får ministerbesök till kommunen. Kul att seminariet blir i Årrenjarkas mycket vackra och fina nybyggda anläggning.

Vad kul att vi i Jokkmokks kommun ena veckan har två partiledare på besök och veckan därefter en minister.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tja, cheka in bloggen!

http://justiice.blogg.se

2010-01-23 @ 00:13:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0