Skolstart

Måndag den 23 augusti 2010

Idag har skolorna börjat igen. Jag följde minstingen till hennes upprop. Fast något upprop var det inte fråga om. Det kanske är länge sedan man slutade med upprop. Minnesbilden från mina egna skolstarter i småskolan är dock att det var upprop och det är väl det man bär med sig. Det är bara att konstatera att det är många år sedan jag började i trean.

Klassen var i princip intakt från i våras. En elev har flyttat. Treorna har samma huvudlärare som de hade i tvåan. Vi var ganska många föräldrar som hade följt våra barn till skolan. Vi föräldrar droppade av undan för undan.

På kontoret jobbade jag med olika administrativa sysslor. På grund av olika ombokningar av möten hade jag helt mötesfritt idag.

På kvällen kom en gammal barndomskompis förbi. Han hade åkt från Bollnäs till Gällivare för att lämna sin son i Gällivare där han börjar i skidgymnasiet. Nu var han på väg tillbaka till Bollnäs och vi åt middag tillsammans och surrade gamla minnen innan han fortsatte söderut.

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Härligt att vardagen är igång igen. Ska samtidigt passa på att gratta dig på födelsedagen! Hoppas du får en toppendag! Må gott/ Elisabeth

2010-08-25 @ 06:49:42
URL: http://mammaamu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0