Kommek-mässa i Malmö

Onsdag den 18 augusti 2010

Idag har jag tillsamman med mina kollegor och 3.400 andra tjänstemän och politiker från kommuner och landsting runt om i landet varit på Kommek-mässan i Malmö.

Thumbnail     Thumbnail

Kommek-mässan är verkligen en mötesplats. Man träffar många gamla bekanta från olika delar i landet. Vi har också varit på många intressanta föreläsningar. Bland annat var jag på ett seminarium som Piteå kommun var värd för. De har lyckats bra med sitt arbete om medborgardialog och delaktighetsfrågor gentemot medborgarna.

Här ser ni en bild från det seminariet.




Jag var också på ett seminarium om regionfrågan. Gunnar Wetterberg är ett förhållandevis känt namn i dessa frågor och han är alltid lika intressant att lyssna på.

Frågan är om lösningen på Sveriges regionindelning blir klar under kommande mandatperiod. Just nu är det många frågetecken men förhoppningen är att allt kan klaras ut inom fyra år.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0