En dag i skolan

Onsdag den 21 april 2010

På förmiddagen hade jag förmånen att kunna var med vår yngsta dotter i skolan. Hon går i tvåan. Då är man väldigt populär som förälder. Annat är det när barnen kommer upp i högstadiet. Då är man inte mycket värd som förälder.

Nåväl, man får passa på och vara med i skolan så länge man är populär. Det är verkligen kul att kunna vara med sitt barn i skolan och se hur en skoldag går till.

På eftermiddagen var jag också i skolan. Nu var jag tillsammans med andra tjänstemän och politiker och pratade med eleverna i årskurs åtta. Det gällde arbetet med att jobba fram en ny översiktsplan för Jokkmokks kommun.

Åttorna har kommit med många synpunkter och inlägg i debatten om hur översiktsplanen ska se ut. Nu gick vi igenom de förändringar som skett utifrån de synpunkter som kommit in under den senaste tiden.

På kvällen var jag på körövning. Nu tränar vi för ett musikcafé i början av maj och sedan en vårkonsert i slutet av maj.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0