Tomtfrågan i Kvikkjokk

Onsdag den 23 september 2009

På morgonen hade vi en genomgång med facken gällande frågan om rekryteringen av ny utvecklingschef.

Därefter var jag på ett antal möten gällande fastighetsfrågor. Bland annat träffade vi två olika företagare och entreprenörer som är intresserade av att köpa Jokkmokks kommuns tomtområde i Kvikkjokk.

Huvudspåret från kommunens sida är att sälja hela området till någon intressent som själv tar ansvar för att exploatera och utveckla området. Området är detaljplanlagt för 15 stugor.

Många av oss tror att det bästa alternativet sett utifrån kommunens perspektiv vore att en entreprenör eller ett företag gör en storsatsning och utvecklar stugområdet med egna tankar, planer och resurser.

På kvällen var jag på körträning. Vi hade generalrepetition inför vår körresa till Åmsele kommande helg.

Direkt efter körträningen anslöt jag mig till ett gäng jobbarkompisar. Vi var på en enkel och trevlig tillställning där vi tackade av tre medarbetare som är på väg att sluta hos oss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0