Budget, den nya influensan och asylboende

Torsdag den 10 september 2009

Igår satt jag på möten i princip hela dagen. Jag hade ett avstämningsmöte med vår nya ekonomiansvariga. Vi gick bland annat igenom material inför fredagens kommunstyrelsemöte gällande punkterna om budgetramar och investeringsbudgeten.

Jag hade dessutom en träff med kommunal där vi diskuterade viktiga principfrågor. Jag var också med på ett möte gällande nya influensan och hur läget ligger där.

Idag har det också varit ett antal möten. Det viktigaste handlade om en facklig förhandling gällande den organisatoriska tillhörigheten för mottagningen av ensamkommande barn- och ungdomar.

Politikerna i Jokkmokks kommun har varit väldigt enade och tydliga om att denna fråga är så väldigt viktig så att vi vill att den ska lyda under kommunstyrelsens område.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0