Jokkmokksdagar i Huddinge

Fredag den 9 oktober 2009

I går hade vi en träff i rekryteringsgruppen till ny utvecklingschef. Jag hade sedan en genomgång med vår ekonomiansvarige inför måndagens möte i kommunstyrelsens arbetsutskott.

Jag hade också en sittning med vår nya avdelningschef inom teknik- och serviceavdelningen.

På eftermiddagen gick jag igenom lite detaljer med de två medarbetare som jag bedömer vara de sista som tackar ja till erbjudandet om avgångsvederlag enligt de gamla reglerna. För bra precis exakt tio år sedan infördes dessa regler och nu är det dags för lite förändringar.

Kommunstyrelsen beslutade nämligen på sitt senaste möte om att införa nya erbjudanden gällande förtida avgångar. Det innebär att vi nu kommer att sluta med erbjudandet om avgångsvederlagen.

Senare på torsdagskvällen idkade jag lite trevlig motion i form av gubbhockey.

I morse inleddes dagen med det vanliga fredagsmötet på Strukturum. Idag gick man igenom lite inför de kommande Jokkmokksdagarna i Huddinge. I år är det tionde gången som företag från Jokkmokks kommun i organiserad form besöker Huddinge centrum.

Den nya EU-ambassadören från Jokkmokk, Marie Nygårds, uppmärksammades och gratulerades också på fredagsmötet på Strukturum. Hon fick möjlighet att berätta lite om vad det innebär att vara en EU-ambassadör och hon berättade också lite om hur det gick till i måndags och i tisdags då hon var tillsammans med de övriga EU-ambassadörerna i Stockholm.

Direkt efteråt hade jag en genomgång tillsammans med vår pedagogiska utvecklare och med vår ordförande i barn- och utbildningsnämnden.

Jag hade sedan ett telefonmöte med en representant från Vattenfall gällande fastighetsfrågor kring VTC – Vattenfall Training Centre. Vi konstaterade att vi har helt olika uppfattningar kring frågan vi diskuterar och måste jobba vidare med dessa frågor på ett lite annat sätt.

På eftermiddagen hade jag diverse olika möten om olika frågor.

Jag lyckades för en gångs skull lämna kontoret redan strax innan klockan 16 vilket innebar att jag gick för att hämta minstingen på fritids idag.

Sedan var äldsta dottern och jag ute och övningskörde innan vi åt middag. Sedan blev det att titta på Idol innan det blev sovdags.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0