Café Akka stänger

Tisdag den 6 oktober 2009

I går morse hade vi ett möte i frågan om hur vi ska jobba inom de tekniska verksamheterna inom kommunkoncernen.

Efter det var jag med på två anställningsintervjuer gällande utvecklingschefstjänsten. Jag var också på ett möte gällande en hyresfråga gentemot Vattenfall och den utbildningsverksamhet som finns i Bokenskolans lokaler.

I dag har jag under förmiddagen haft förmånen att kunna vara med min yngsta dotter under en skoldag. Hon går i tvåan och då är man väldigt populär som förälder att vara med i skolan. Det är inte lika populärt hos storasyster om man skulle säga att man följer med en skoldag i sjuan.

På eftermiddagen hade vi ytterligare en anställningsintervju gällande utvecklingschefsjobbet. Ytterligare några träffar och möten hann jag också med att vara på.

Idag höll fiket i kommunhuset öppet för sista dagen. Utifrån en mängd olika anledningar kommer Café Akka att stänga. Vi har fått en lång rad påpekanden från arbetsmiljöverket om att vi som arbetsgivare måste göra en rad förändringar på arbetsplatsen för att den ska vara godkänd.

Vi har verkligen försökt göra vårt bästa i denna fråga. Vi har avsatt mycket medel för att bygga om där men arbetsmiljöverket har hela tiden kommit med nya påpekanden om hur mycket fel det är som måste åtgärdas i princip omedelbart.

Det är helt enkelt inte möjligt att åtgärda dessa saker omedelbart och vi väljer därför att stänga arbetsplatsen och därmed fiket.

Vi jobbar nu med att lösa kaffefrågan på ett annat sätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0