Studiebesök i Haparanda

Onsdag den 11 november 2009

Idag var vi fem stycken från Jokkmokks kommun som åkte på studiebesök till Haparanda. Vi besöker Haparanda som en del i arbetet inom teknikgruppen. Där analyserar vi hur vi ska jobba inom de tekniska verksamheterna inom Jokkmokks kommunkoncern. Vi träffade folk från bostadsbolaget i Haparanda och även från andra delar av de tekniska verksamheterna. Bland annat från kost- och städorganisationen i Haparanda kommun.

Det var ett mycket intressant och bra möte. Vi fick mycket bra information som vi tar med oss hem. Vi ska även åka till Älvsbyn på studiebesök i början av december.

På kvällen stannade vi och tittade på bandy på Sveriges ostligaste idrottsarena. Gränsvallen har bytt namn och heter nu Akelius Cape East Arena. Det var en mycket bra match som Haparanda Torneå Bandy spelade mot Bollnäs. Matchen slutade mycket rättvist 2-2.

När vi bestämde att vi skulle åka till Haparanda på studiebesök föreslog jag att vi skulle försöka genomföra studiebesöket just idag eftersom jag redan hade bestämt mig för att åka till Haparanda på bandy just idag.

Jag är väldigt bandyintresserad och eftersom mitt favoritlag besökte Haparanda just idag så hade jag redan bestämt mig för att åka till Haparanda. Genom att studiebesöket kunde genomföras just idag så slapp jag åka till Haparanda två gånger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0