Nytt lönesystem

Fredag den 13 november 2009

Direkt på morgonen var jag på Strukturums fredagsmöte. Idag var Jokkmokks nya EU-ambassadör, det vill säga min fru Marie, inbjuden för att berätta vad det innebär att vara en EU-ambassadör.

Direkt från det mötet gick jag till Kunskapens Hus där jag var med på en kurs om hur det nya personal- och lönesystemet fungerar. Jag tror det blir väldigt bra med vårt nya system. Som vanligt blir det väl väldigt många frågor i början innan man riktigt kommit in i systemet men sedan tror jag att det blir väldigt bra och lättarbetat.

Jag fick ett tråkigt besked från vår räddningschef idag på morgonen. Det handlade om den tragiska händelsen i Kutjaure där mellan 200 och 400 renar gick ner sig i sjön då isen brast under dem. Det kändes inte alls kul att få detta besked. Usch så tragiskt.

Förutom det tråkiga att friska och livfyllda djur dör på detta tragiska sätt så handlar det dessutom om stora värden för många inblandade.

Jag känner dessutom väl till platsen där det tragiska hände. I våras var hela familjen två veckor i Kisuris då frugan jobbade som stugvärd. Kisuris ligger precis vid sjön Kutjaure där olyckan inträffade.

På kvällen hade vi en sista planeringsgenomgång med goda vänner inför en familjefest som vi ska ha i morgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0