Framtidsverkstad i Årrenjarka

Onsdag den 25 november 2009

Idag har jag varit i Årrenjarka. Alla första linjens chefer med en medarbetare vardera från sin respektive organisation har under två dagar varit på en träff där vi jobbat med olika ledarskapsfrågor. Idag anslöt vi från OJ!-gruppen och tog emot en redovisning över vad man kommit fram till.

Det har varit väldigt bra diskussioner och ett bra engagemang. Det var väldigt intressant att få vara med och ta del av arbetet.

Vi har nu startat ett konkret arbete som vi ska jobba vidare med för att försöka definiera hur ledare och medarbetare ska jobba. En ny organisationskultur håller på att ta form.

Vi har kommit fram till att det definitivt går att utveckla ledarskapet i Jokkmokks kommun och nu har en process startat som handlar om hur vi konkret ska gå till väga.

Vi har alla ledare och medarbetare ett stort ansvar för att vi ska komma fram till något bra i slutändan. Allt förändringsarbete är väldigt långsiktigt och alla har ett lika stort ansvar för att vi nu ska förändra vår organisationskultur på ett bra sätt.

Jag tror inte vi någon gång kan säga att vi kommer att bli färdiga med detta arbete. Men vi ska nu jobba konkret med dessa frågor och jag tror verkligen att vi har goda möjligheter att kunna komma fram till ett bra resultat.

Det är ett hårt arbete och ett ansvarsfullt arbete vi har framför oss och jag ser med tillförsikt an på framtiden. Jag tror att detta är avgörande för att vi ska kunna möta framtidens alla utmaningar inom vår organisation.

Ett stort tack till er alla som varit med i Årrenjarka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0