Besök på Örnens dagcenter

Torsdag den 19 november 2009

Hela förmiddagen gick jag och vår ekonomiansvarige igenom olika ekonomiska frågor. Det handlade om allt från attestfrågor till budgetfrågor. Direkt efter lunch hade jag, personalchefen och socialchefen en genomgång i olika frågor.

Sedan var jag på ett besök på Örnens dagcenter. Det var en form av öppet hus där idag. Det var väldigt intressant att se hur man jobbar där. Det är alltid väldigt bra att komma ut och se hur saker fungera på våra olika arbetsplatser. Ett stort tack till medarbetare och brukare för att jag och andra fick komma och se hur ni har det.

Efter det besöket gick jag tillbaka till kontoret där jag var på ett möte med en nybildad arbetsgrupp eller referensgrupp som ska jobba med olika ungdomsfrågor. I vårt måldokument Jokkmokk 2015 har vi bland annat ungdomsfrågor som ett horisontellt mål. Det innebär att det i allt vårt arbete och i alla våra beslut som vi fattar ska finnas ett ungdomsperspektiv. Vad det innebär rent konkret vet vi inte riktigt men nu är det dags att jobba vidare med dessa frågor.

Kommunförbundet Norrbotten driver ett projekt i just dessa ungdomsfrågor. I morgon får vi ett besök från kommunförbundet och projektledaren i detta arbete. Då ska vi diskutera mer om hur vi ska jobba vidare med dessa frågor.

Sedan hade jag en träff med en företagare i olika frågor.

På kvällen var jag på körträning. Ikväll var det endast träning för basarna. Vi tränade inför de olika konserterna vi ska ha nu innan jul. Först på programmet står en adventskonsert med Anna-Lotta Larsson och Göran Fristorp på första advent. Det ska bli jättekul.


Kommentarer
Postat av: Barbro Rönnqvist

Hej Anders!

Jättebra att du besökte Dagcenter. Fast det heter Örnens Dagcenter, ifall du nu inte döpt om det.

Hälsningar Barbro

2009-11-22 @ 15:30:47
Postat av: Anders Nygårds

Hej Barbro!



Tack för informationen om namnet. Det var helt galet av mig. Fastigheten heter Ripan och förskolan som var där för många år sedan kallades för Ripans förskola. Jag har inte döpt om namnet på dagcentret och jag har ändrat nu i min blogg. Tack än en gång!

2009-11-22 @ 15:44:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0