Långhelg

Söndag den 24 maj 2009

Jag måste börja med att korrigera mig. Jag skrev i förra inlägget att vi inte hörde göken på gökottan. Jag har nu fått en kommentar från en av de övriga deltagarna på gökottan att göken visst hördes.

Det måste vara jag som var så inne i sången och samtalen så jag inte hörde göken. Nåväl, det var ju jättekul - och framförallt passande - att göken hördes på gökottan.

I övrigt har helgen bestått av utearbete, jobb, barnkalas och promenader.

Jag satte potatis i vårt lilla potatisland på tomten i går lördag. Det känns som ganska tidigt för att vara Jokkmokk. Vi sätter endast lite potatis så att vi har färskpotatis några veckor under sensommaren och hösten.

Yngsta dottern har flera kompisar som fyller år i dagarna. Idag har det varit  två kalas. Och i går lördag var vi och uppvaktade två födelsedagsbarn. Äldsta dottern är i Taizé i Frankrike. Hon och många andra är på en bussresa för att besöka den lilla byn Taizé  under en vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0