Semester i Sarek

Fredag den 3 juli 2009

Nu är det semester för min del. I dag på morgonen åkte yngsta dottern och jag till Kvikkjokk. Vi börjar vår tredagars- och femmilavandring mot Darreluoppal. 

Väderprognoserna säger att vi kommer att få bra vandringsväder fredag, lördag och söndag. Sedan kommer det eventuellt att bli regn under nästa vecka. Men är vi väl framme så gör det inget att det kommer lite regn. Förhoppningsvis kommer fler dagar med sol längre fram.

Jag ser verkligen fram emot att komma upp till fjällen. Där finns ett lugn och tempot är långt ifrån det vi är vana med i det dagliga livet. Jag unnar verkligen alla att kunna komma upp till lugnet i fjällvärlden för att komma ner i varv och för att samla energi. 

Nåväl, alla har ju inte samma intressen och det är väl också bra. Det ska bli intressant att se hur många fjällvandrargäster vi får i Darreluoppal i sommar. Alla prognoser och bedömningar från experter säger att turismströmmen i Sverige kommer att öka i år utifrån aktuell kronkurs och finansiell kris.

Färre svenskar än tidigare har råd att åka utomlands och utlänningarna semestrar billigt i Sverige. Detta sammantaget ska enligt expertisen leda till att antalet fjällvandrare ska öka i år.

Jag önskar nu alla läsare en trevlig sommar.

Om ni vill så är ni välkomna tillbaka till denna bloggsida i slutet av juli. Då får ni läsa lite om hur juli månad har varit i Sarek och Padjelanta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0