Porjus

Onsdag den 1 juli 2009

Idag har jag varit på ett möte i Porjus. Vi har diskuterat fastighetsfrågor med olika företagare och intressenter.

Inriktningen på dagens möte var skolbyggnaden. Statens Bostadsomvandling (SBO) är ett företag som jobbar med bostadsfrågor i olika kommuner runt om i Sverige. Man har varit en aktör i Porjus under flera år. Nu förde vi ett resonemang om hur man kan lösa olika fastighetsfrågor gällande skolbyggnaden i Porjus.

Det var ett bra möte och vi gav varandra olika typer av utredningsuppdrag för att jobba vidare med denna fråga. Vi kommer att träffas igen i höst för att se hur läget ligger.

Väl hemma i det varma kontoret i Jokkmokk blev det att jobba med frågor kring hur vi ska jobba vidare med OJ!-gruppen i höst. Vi pratade även om hur vi går vidare med varselfrågan inom socialtjänsten. Jag jobbade även med frågan om Kvikkjokks helikopterflygplats och hur vi ska gå vidare i den frågan från kommunens sida.

Jag påbörjade också ett arbete med att komplettera budgetdirektiven inför år 2010. Det är några förändringar som måste slås fast och dessa måste jag skicka ut innan semestern. Det vill säga under morgondagen.

Annars är det många som gått på semester redan. De som nu är inne på sin andra vecka har ju verkligen prickat rätt vädermässigt - förutsatt att man gillar sol och värme förstås.

På kvällen blev det städning och packning. Trots denna varma sommarkväll blev det innearbete hemmavid.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0