Talrika tallar

Söndag den 6 december 2009

Nu är vi åter i Jokkmokk efter en snabbtur söderut. Vi har varit på begravning i Linköping. Min gamle farbror gick bort för några veckor sedan. Det var ett väldigt fint sista avsked vi fick ta av farbror Lars tillsammans med alla släktingar.

Farbror Lars var en mycket speciell och klurig man. Fylld av ordvitsar och spåkliga dubbelbottnade spetsfundigheter. Själv älskar jag ju också sådana saker.

För att hedra farbror Lars lägger jag här och nu ut en av alla ordvitsar han bar med sig och hela tiden delade med sig av. Denna ramsa symboliserar för mig min kära farbror Lars på ett vackert och klurigt sätt.

På tallrik ätes efterrätt.
Men om man tänker efter rätt.
Man även den skogen tallrik kallar.
Som talrik är på tallar.

Vila i frid, farbror Lars.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0