Genus- och jämställdhetsfrågor

Tisdag den 28 oktober 2008

Morgonen började med facklig information om budget 2009. Vi står verkligen inför utmaningar att klara år 2009 rent ekonomiskt. 

Sedan var jag och många med mig på en utbildningsdag med tema genus och jämställdhet. Teater Scratch var på besök i kommunhuset i Jokkmokk. Det var en mycket bra utbildningsdag. Många tankar väcktes och jag tror att alla deltagare var mycket nöjda med dagen.

Jag tar framförallt med mig frågor om en organisations utseende i ett traditionellt manligt sätt att se på saker och ting jämfört med hur en organisation ser ut med ett traditionellt kvinnligt sätt att se på frågorna.

Tänk om vi kunde mixa dessa båda organisationssynsätt!

Sedan hann jag med ett möte kommunens informationstidning JokkmokksMagasinet. Vi bildade ett redaktionsråd och vi diskuterade lite om vad nästa nummer ska innehålla.

På kvällen hade vi ett utvärderingsmöte efter Jokkmokksdagarna i Huddinge. Många tankar och idéer finns hur man kan utveckla dessa dagar till nästa år då Jokkmokksdagarna genomförs för tionde gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0