Kommunfullmäktige

Måndag den 10 november 2008

Idag har det varit kommunfullmäktigemöte! Mötet höll på långt in på kvällningen.

Budgetärendet tog flera timmar att behandla. Därefter tog det lika lång tid att behandla frågan om huruvida kommunen skulle sälja Hotel Jokkmokk och Notuddens campinganläggning.

Budgeten togs med ett litet tillägg. Och i fastighetsfrågan beslutade kommunfullmäktige att Jokkmokks kommun inte ska sälja hotellet och campinganläggningen.

Under hela hösten har förhandlingar pågått vad gäller försäljningen av hotellet och campinganläggningen. Vi har varit överens om villkoren vid en eventuell försäljning. Men nu var majoriteten i kommunfullmäktige inne på att inte sälja dessa anläggningar.

Jag har personligen tyckt att det skulle vara bra om Jokkmokks kommun kunde sälja ett antal fastigheter. Vi har mycket stora driftskostnader på flera fastigheter och genom att sälja dem så skulle vi kunna frigöra ekonomiska resurser som i stället skulle kunna användas till vård, skola och omsorg.

Nu blev dagens beslut inte så.

Jag har naturligtvis respekt för den demokratiska processen och hoppas att detta beslut leder till något ännu bättre. Men en försäljning hade passat bra in i kommunens strategi om att "renodla" fastighetsbeståndet i Jokkmokks kommun. Speciellt med tanke på att budet vi fått från de tänkta köparna enligt min mening var väldigt bra ur Jokkmokks kommuns synvinkel.

Kommentarer
Postat av: David Hofverberg

Hej Anders! Skulle visa några bekanta lite bilder från Jokkmokk så jag gick in på www.jokkmokk.se och ser att du blivit kommunchef!! Grattis grattis, jag tror du kommer passa väldigt bra i den rollen. Hoppas bara du hinner med lite "Gubbhockey" ändå... Själv har jag hamnat i Falun och jobbar för ett litet konsultföretag som heter Prifloat. Vi trivs bra, Falun är lika sportig som Jokkmokk men tyvärr lite längre avstånd och högre priser på aktiviteterna, men ishockeyhallen har jag nära till och det är ju det viktigaste...



En god vän till mig som heter Dan Holm har för övrigt sökt arbete i Jokkmokk som webbredaktör, har du någon kontakt med de som är ansvariga så kan du hälsa att det är en person jag rekommenderar starkt, mycket duktig och ambitiös ung man.



Nåväl, hoppas du kommer trivas med ditt nya jobb!



Vänliga hälsningar

David Hofverberg

2008-11-16 @ 13:21:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0