Fler filminspelningar i Jokkmokk

Måndag den 23 november 2015

På morgonen hade jag ett möte med representanter från gruvbolaget Jokkmokk Iron Mines AB som är i Jokkmokk nu. De berättade om hur de jobbar med sina frågor nu.

Sedan hade jag ett ledningsgruppsmöte och därefter var jag på ett möte där olika filmfolk var på besök och träffade oss på kommunen. De berättade att de just nu planerar en inspelning av en fortsättning av filmserien Jägarna. Planen är att det nu ska bli en TV-serie. Eventuellt kommer inspelningen att genomföras i Jokkmokks kommun någonstans.

Sedan var jag på ett möte där vi gick igenom frågan om sametingets parlamentsbyggnad och vad vi kan göra för att vara behjälpliga med frågan om att bygga den i Jokkmokk.

På eftermiddagen hade jag först ett möte med tekniska chefen och sedan hade jag ett möte och en genomgång med kommunalrådet och representanter för AB Jokkmokkshus gällande olika fastighetsaffärer.

Sedan var jag med på ett möte där vi diskuterade hur vi kan jobba med olika frågor kring introduktion för våra nya medarbetare. Jag avslutade dagen med ett möte med personalchefen.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0