Bert Karlsson informerar

Måndag den 23 februari 2015

På morgonen hade jag ett ledningsgruppsmöte. Sedan var jag på årets första kommunfullmäktigemöte. Vi fick till att börja med ta del av information om verksamheten och ekonomin i Lapplands kommunalförbund och Lapplands gymnasium. Därefter informerade jag om det positiva bokslutsresultatet och det ökade invånarantalet för år 2014.

Sedan hanterades ett antal motioner och medborgarförslag. En fråga om planändring hanterades och kommunfullmäktige beslutade att barn- och utbildningsnämnden skulle upphöra vara en egen anställningsmyndighet och ett antal olika val genomfördes.

Sedan var jag med på ett möte i frågan kring placeringsort för Sametingets parlamentsbyggnad och därefter var jag med på ett telefonmöte med kommuncheferna i kommunerna inom Lapplands kommunalförbund.

På kvällen åkte jag till Porjus och var där med på ett informationsmöte som Migrationsverket kallat till. Bert Karlsson var med och informerade på kvällsmötet. Det blev ett bra möte med mycket folk och mycket frågor och resonemang.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0