En företagardag

Fredag den 22 november 2013

På morgonen var jag på Strukturums fredagsmöte. Där presenterades årets UF-företag. Det är alltså ungdomar som går på gymnasiet och som i sin gymnasieutbildning lär sig att starta, driva och avveckla ett företag. Det är alltid lika roligt att lyssna på ungdomarnas affärsidéer och hur de resonerar i olika företagsfrågor. De är otroligt duktiga och kreativa.

Sedan var jag med på ett telefonmöte med moderatorn inför måndagens medborgardialog i gruvfrågan. Efter det hade jag och tekniska chefen ett möte med en företagare som söker verkstadslokaler. De önskar även köpa en tomt för att bygga ett bostadshus i Jokkmokk. Det känns verkligen roligt.

På eftermiddagen hade jag och tekniska chefen ytterligare ett möte med en lokal företagare som vill utveckla sin befintliga verksamhet.

Det känns verkligen som att det är framtidstro i Jokkmokk. Allt från unga UF-företagare via nya företagare i kommunen till redan befintliga och etablerade företagare som vill utöka.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0