Minus trettio för första gången i vinter

Tisdag den 24 januari 2012

På morgonen hade jag ett videomöte med kommuncheferna i länet. Vi har ett sådant stående möte 30 minuter varje månad. Det är bra och kostnadseffektivt. Så här ser det ut på min bildskärm under dessa möten.



Sedan var jag med på ett samrådsmöte med Strukturum och med utvecklingscheferna där vi gick igenom olika aktuella frågor.



Mitt på dagen lyste den härliga solen som nu kommit tillbaka och en fantastisk vinterdag var med oss. Det är nu riktigt kallt i Jokkmokk. På kvällen kröp för första gången i vinter det digitala kvicksilvret under minus trettiostrecket.



På eftermiddagen var jag med på ett möte där vi träffade ett företag i olika vindkraftsfrågor. Ett förslag just nu är att det ska kunna gå att bygga 14-15 vindkraftverk i Suorvaområdet. Om det blir verklighet med en vindkraftspark där är Jokkmokks kommun intresserad av att vara med och investera.










Kommentarer
Postat av: Pia

Var i Jokkmokk (tätorten, inte kommunen) var det under 30? När det här inlägget publicerades hade det då inte varit -30 där du bor eller arbetar.



Kolla facebook. Du är den enda som påstår att det är under 30. Exotiskt ja, sanningsenligt nej. Ny termometer?



Jag blir orolig, för är det ens i närheten av den temperatur som du och ingen annan upplevt så går ingen intelligent människa utan mössa.

2012-01-24 @ 20:27:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0