Kallt

Juldagen, tisdag den 25 december 2012

Under en veckas tid har det nu varit 35-36 grader kallt. Därför kändes det bra när det endast var 33 grader kallt då jag gick till julottan vid sextiden på juldagsmorgonen.

Jag var med i kören som sjöng på julottan. Det är så mysigt och stämningsfullt att vara med på julottan i Jokkmokks vackra kyrka. Det var inte lika många besökare idag som de senaste årena julottor. Jag gissar att det har med kylan att göra.

Direkt efter julottan var jag och några till bjudna på frukost hos en körmedlem och god vän. Det var trevligt och mysigt att sitta och äta och prata tidigt på juldagsmorgonen.

Senare på dagen hade temperaturen stigit så på eftermiddagen när jag och mellandottern åkte söderut för att hälsa på släktingar i Hälsingland stod kvicksilvret på minus 25. Det kändes varmt.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0