Palindromdatum

Fredag den 11 februari 2011

Idag är det återigen ett lite lustigt datum. Den 11 februari kan ju skrivas som 1102. Och då man lägger till årtalet så – vips – har vi ett palindromdatum. 1102 2011.

På morgonen gick vi igenom lite bokslutsuppgifter. Jag var också med på ett utvärderingsmöte gällande frågan om huruvida vi ska fortsätta med det delade ledarskapet på utvecklingschefsjobbet.

Jag var sedan med på ett möte med rekryteringsgruppen i frågan om hur vi går vidare med kultur- och fritidschefsrekryteringen.

Sedan träffade kommunalrådet och jag representanter från försvaret. Vi fick bland annat lite information om vad som gäller inför krisövningen Barents Rescue i september.

På kvällen var frugan och jag till Kåbdalis. Den nya restaurangen i det nybyggda Kåbdalis Hof invigdes. Det är helt otroligt vilken satsning som gjorts i Kåbdalis under de senaste åren. Nu står alltså en helt nybyggd restaurang och konferensanläggning klar.

Detta är en av de absolut största och viktigaste investeringarna som gjorts i Jokkmokks kommun under de senaste åren.

Thumbnail                  Thumbnail

Bröderna Johan och Olof            Mingel i nya restaurangen.
Gunnarstedt berättar om
anläggningen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0