Skolchefen slutar

Torsdag den 15 oktober 2009

Idag blev det klart att ytterligare en chef slutar sin anställning hos Jokkmokks kommun. Det är vår skolchef B-O Ström som nu efter snart sex år som skolchef i Jokkmokks kommun lämnar sin anställning.

B-O har fått ett nytt jobb som chef och ledare för den nya gymnasieorganisationen Lapplands Gymnasium.

Hur än tråkigt det kan vara att ytterligare en chef lämnar vår organisation så får vi vända detta beslut från B-O:s sida till något positivt.

Jag är verkligen en av de första att gratulera B-O. Jag vet att det känns jättekul för B-O personligen att ha fått detta jobb och jag känner en stolthet att vi från Jokkmokks kommun kan vara med och bidra med en så kompetent person och ledare till den nya gymnasieorganisationen.

Än en gång grattis B-O!

På förmiddagen idag hade jag en genomgång med en konsult gällande olika personalfrågor. Det var ett mycket intressant möte.

Sedan hade jag en genomgång med vår ekonomiansvarige, Jonas, kring tertialbokslutet och andra ekonomiska frågor.

Resten av dagen handlade om fastighetsfrågor. Vår fastighetsansvariga, Jennifer, och jag gick igenom olika investeringsfrågor gällande ett av kommunens industrihus i Jokkmokk.

Vi var sedan ut och tittade på lokalen ifråga och vi träffade några av företagarna i lokalen.

På kvällen var jag bland annat på en informationsträff som några från YFU (youth for understanding) höll i gällande frågan om internationellt ungdomsutbyte.

De gav alltså lite information om vad som gäller i frågor kring det vi i vardagligt tal kallar för frågor kring utbytesstudenter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0