Inflyttning och integration

Onsdag den 27 maj 2015

På förmiddagen hade jag en genomgång med utvecklingscheferna om olika aktuella frågor. Jag jobbade med budgetfrågor och tertialbokslutsfrågor tillsammans med ekonomichefen i olika omgångar under dagen.

Jag jobbade också med frågan om hur vår ledningsorganisation kan se ut för att vi på bästa möjliga sätt ska kunna möta framtida utmaningar.

På eftermiddagen var jag på Kunskapens Hus där vi hade ett möte i det vi kallar för samrådsgruppen för olika frågor vad gäller inflyttning, integration och liknande.

Vi var cirka 20 deltagare från en mängd olika organisationer som träffades och gick igenom olika aktuella frågor. Bland annat pratade vi mycket om vilka effekter det blir på Migrationsverkets senaste tilldelningsbeslut gällande tillfälliga asylboenden i Jokkmokks kommun.

Vi fick ta del av hur man jobbar på Kunskapens Hus och hur verksamheten kring ensamkommande barn och ungdomar bedrivs. Representanter från socialtjänsten och överförmyndarverksamheten gick igenom hur man jobbar med dessa frågor inom deras olika områden. Vi fick olika redogörelser för hur polisen jobbar och hur situationen är inom arbetsförmedlingens organisation.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0