Ekonomiska utmaningar inför framtiden

Fredag den 26 september 2014

Igår var jag bland annat med på ett förmöte som handlar om ekonomiska resursfördelningsfrågor inför år 2015. I nästa vecka ska vi ha en strategisk beredningsdag med tema budget 2015. Jag konstaterar att verksamheternas behov av ekonomiska resurser överstiger de resurser vi ser ut att få under år 2015.

Idag har jag varit på Strukturums morgonmöte. Vi fick ta del av en presentation och en historisk beskrivning av hur arbetet skett på Vuollerim6000 genom åren och hur man idag jobbar.

På eftermiddagen var jag med på ett telefonmöte med kommuncheferna inom Lapplands kommunalförbund inför direktionsmötet i nästa vecka. Den största frågan handlar om en ekonomisk utmaning inom SFI-utbildningen. Nya regler kring finansieringen av SFI-utbildningen leder till att politikerna i direktionen tvingas ta beslut om olika vägval.


 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0