Hög Radioaktivitet

Torsdag den 5 juni 2014

På morgonen hade jag ett telefonmöte inför ett möte under nästa vecka. Sedan var jag med på en friskvårdsaktivitet som Radio Norrbotten startat. Den kallas för Radioaktiv och bygger på att vi medborgare runt om i länet ska röra på oss. Det var väldigt många medborgare i Jokkmokks kommunare som deltog i detta idag.

 
Personligen gick jag runt och tittade på olika andra spännande saker som pågår i samhället. Vid Dálvvadissjöns strand sker nu en uppbyggnad av sju gigantiska kåtor som ska husera olika aktiviteter under den kommande veckan. Det blir konferenser och seminarier i såväl Matlandethuvudstadsårets samt Sápmi Awards regi. Jag gick även igenom fjällträdgården som ligger så otroligt vackert till i samma område.
 
 
 
 
 
På eftermiddagen var jag med på ett möte om riskhanteringsarbetet i Jokkmokks kommun. Ett sätt att få låga försäkringspremier är att jobba aktivt med skadeförebyggande frågor. Försäkringsbolagen rent generellt säger att vi från kommunernas sida ska uppfylla lagar, förordningar, myndighetsbeslut och särskilda föreskrifter samt att vi ska jobba skadeförebyggande.

Nu är det dags för oss att återuppta detta arbete så vi kan få lägre försäkringspremier i framtiden.

Vi gick igenom olika frågor om hur vi jobbar idag och hur vi kanske bör jobba i framtiden. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0