e-handel ökar företagens försäljning

Fredag den 13 juni 2014

På morgonen var jag på Strukturums sista fredagsmorgonmöte i de gamla lokalerna. Nästa fredag är det midsommarafton och då är det inget möte och fredagen därefter träffas vi alla som vill i de nya lokalerna vid Dálvvadissjöns strand där Bäckstugans förskola tidigare bedrev sin verksamhet.

Vi kunde idag lyssna på hur e-handelsfrågor hanteras bland företagare i Jokkmokk. Genom att erbjuda försäljning via internet så är förhoppningen att försäljningen kan öka.

Sedan var jag med på ett telefonmöte med kommuncheferna inom Lapplands kommunalförbund inför nästa veckas direktionsmöte. Jag var också på besök i kyrkan och på kyrkbacken och kunde ta del av min dotters och många andras skolavslutning här i Jokkmokk. Solen sken och vi var glada att vi slapp de senaste dagarna regnoväder.

På eftermiddagen hade jag ett möte och en genomgång med en utbildningsledare som jobbat med olika personalaktiviteter i några av våra olika personalgrupper under några dagar.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0