Invigning av Turistinformationen

Onsdag den 21 augusti 2013

Idag har jag från och till jobbat med olika budgetfrågor tillsammans med ekonomichefen.

På kvällen var jag på invigning av de nya lokalerna där Destination Jokkmokk bedriver sin verksamhet. De håller till i den lokal som av många jokkmokkare benämns som Hotell Engelmarks eller kort och gott Engelmarks. Sedan år 1990 har Turistbyrån huserat i lokalerna varför många säger just Turistbyrån om dessa lokaler. Från och med nu kallas det för Turistinformationen.

Det var mingel med snittar, kaffe och tårta. Några tal hölls och vi fick gå runt och titta på lokalerna. Jag försökte säga några väl valda ord och jag fick även den äran att klippa bandet för att officiellt inviga lokalerna.

Lokalerna har verkligen fått sig en rejäl ansiktslyftning. De har rustats och gjorts om på ett sätt som gör arbetet mer praktiskt och framförallt har färger, former och material lyfts fram som innebär att mycket av det lokala och det samiska framhävs på ett mycket smakfullt sätt.

De som ligger bakom allt detta vackra är arkitekterna Jan och Eva Bergfelt som också var på plats och berättade om hur de jobbat för att hitta den rätta själen och känslan i byggnaden.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0