Femårsjubileum med skumpa

Fredag den 18 mars 2011

På morgonen var jag på Strukturums fredagsmöte. Där blev alla besökare bjudna på skumpa. Det var skumpa av modellen som innebär att man ändå får köra bil efteråt. Anledningen till skumpan var att det nu är fem år sedan fredagsmötena startade.



Varje fredag morgon i fem års tid har man alltså hållit träffar i Strukturums lokaler för företagare och för allmänheten med olika teman. Bra jobbat.

Idag handlade mötet om Jokkmokksdagarna i Huddinge.



Direkt efter det mötet var jag med på ett möte med projektledaren för projektet Jokkmokk tar sats. Projektet tar slut vid utgången av detta år och frågan om vad som ska ske efter projektets slut diskuteras nu.

Med på mötet var även kommunalrådet och utvecklingscheferna samt vår strateg och en representant för turistbyrån.

Turism- och besöksnäringsfrågor är ett prioriterat område. Det är ett svårt område med många olika åsikter i alla frågor. Nu ska vi försöka samla alla goda tankar och idéer och bestämma oss för hur vi ska jobba vidare i framtiden.

Sedan var jag på ett möte där vi tittade igenom de olika kandidaterna till kultur- och fritidschefsjobbet.

På eftermiddagen var jag på ett utvecklingssamtal gällande mellersta dottern. Sedan tog jag bussen och tåget söderut. På söndag stundar SM-final i bandy. Bollnäs är åter där och ska spela på Studenternas i Uppsala.

Heja Bollnäs.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0