UF-mässa i Jokkmokk

Fredag den 24 september 2010

På morgonen var jag på fredagsmötet hos Strukturum. Även där var temat ledarskapsfrågor. Det var intressant att lyssna på andra föreläsare jämfört med de vi anlitat i kommunens ledarskapsutbildningar.

Jag fick ännu mer bekräftelse på att vi är på väg åt rätt håll i vårt förändringsarbete i organisationen Jokkmokks kommun.

Sedan var jag med på ett möte där vi gick igenom frågor kring nästa års arrangemang av UF-mässa i Norrbotten.

Det är nu helt klart att UF-mässan (ungt företagande) 2011 kommer att hållas i Jokkmokk. Ett avtal skrevs under som innebär att vi från Jokkmokks kommun går in med 100.000 kronor som delfinansiering.

Mässan kommer att hållas den 23-24 mars 2011.

På eftermiddagen var jag med på ett telefonmöte med kommuncheferna inom Lapplands kommunalförbund inför direktionsmötet i Pajala i nästa vecka.

Jag var under dagen med på lite olika sittningar där vi gick igenom frågan om personalchefsrekryteringen. Vi bestämde oss för att förlänga ansökningstiden. De som redan sökt jobbet är absolut inte bortplockade men vi skulle gärna vilja se ytterligare några sökande till jobbet.

Tipsa gärna era bekanta om jobbet. Sista ansökningsdag är den 10 oktober.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0