Jojkkonsert

Söndag den 5 september 2010

Helgen har varit bra. Det har varit lugnt och skönt. På fredagskvällen lyssnade jag på en alldeles fantastisk jojkkonsert på radion. En bekant var i Umeå och skulle gå på denna konsert. Det visade sig att P2 direktsände konserten. Det är inte ofta jag lyssnar på P2 men i fredags gjorde jag det.

Det var som sagt en jättebra konsert med många kända och i alla fall för mig okända jojkare. Konserten hölls till minne av att det nu är 100 år sedan den första organiserade jojkkonserten hölls i Sverige.

Frugan har varit i Älvsbyn på gymnastikledarutbildning hela helgen. Igår plockade jag både lingon och blåbär i det vackra höstvädret. Skogen är verkligen ett välfyllt skafferi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0