En kulturpersonlighet är borta

Söndag den 19 september 2010

Nu har jag precis varit och röstat.

Där fick jag höra en tråkig nyhet. Nu har ytterligare en jokkmokksprofil, en mycket stor kulturpersonlighet, gått bort. Hans Andersson somnade in för sista vilan på fredagsnatten. Det känns tråkigt och ytterst märkligt. Jag träffade Hans så sent som för några dagar sedan och vi stod och pratade länge och väl utanför Ica. Och nu är han borta. Man vet bra lite om vad som händer i framtiden, och tur är väl det.

Frugan och jag gick sedan ut och gick med hunden runt Talvatissjön. Vi slank in hos en före detta radhusgranne på en kopp kaffe på vägen hem. Vi surrade på om allt och intet och vi inspekterade deras nya kök. Det var mycket fint. Bra jobbat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0