Plusresultat

Tisdag den 8 mars 2016

Igår var det möte i kommunstyrelsens arbetsutskott. Bokslutet för Jokkmokks kommun är nu klart och ska behandlas på nästa kommunfullmäktigemöte.

Jokkmokks kommun redovisar glädjande nog ett positivt balanskravsresultat för helår 2015.

Idag på morgonen var jag med på ett möte med kommunledningsberedningen. Sedan hade jag ett möte med ekonomichefen inför nästa veckas strategiska beredningsdag. På eftermiddagen var jag med på ett möte där vi pratade om Tolerans, Integration och Mångfald.

Vi har sedan en tid tillbaka infört något i Jokkmokks kommun som kallas för TIM-peng där olika personer och organisationer kan söka medel för att jobba med att förebygga främlingsfientlighet och liknande.

Vi gick idag igenom lite mer kring hur vi ska jobba kring dessa frågor i framtiden. Sedan var jag med på en genomgång i ärendet kring rekryteringen av kommunikationsstrategen.

 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0