Byggboom i Kåbdalis

Torsdag den 24 september 2015

På morgonen hade jag ett möte med personalchefen. Sedan hade jag och kommunalrådet först en träff med ordförande för kultur- och fritidsnämnden och sedan med ordförande för samhällsbyggarnämnden.

På eftermiddagen var jag sedan med på ett möte där vi jobbade med att ta fram en risk- och konsekvensanalys gällande den framtidsbild för vår organisation som vi nu har fått ett politiskt inriktningsbeslut om.

Sedan var jag och personalchefen på ett informationsmöte med cheferna inom kultur- och fritidsavdelningen. Jag informerade om ett förslag till tillfällig lösning för att leda kultur- och fritidsavdelningen under en tid då vår kultur- och fritidschef snart går i pension.

Efter det var jag med på ett möte med en företagare kring olika fastighetsfrågor.

På kvällen var jag sedan med på ett möte i Kåbdalis. Samhällsbyggarnämnden hade bjudit in företagare och entreprenörer som planerar olika former av satsningar och investeringar i Kåbdalis. Jag konstaterar att det är många olika företag som har investeringsplaner i Kåbdalis. Kåbdalis skidliftar planerar väldigt mycket satsningar med nya restauranger, nya nedfarter, nya husvagnsplatser, nya fritidshus och liknande. De satsningarna har även gjort att andra företag vill investera i Kåbdalis. Just nu – under den senaste veckan – har tio nya huskroppar växt upp i byn.

Från kommunens sida är vi väldigt glada till den framtidstro som finns och vi jobbar vidare med att hitta bra lösningar för infrastrukturfrågor kring främst vatten- och avloppsfrågor.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0