Flyktingfrågan dominerar

Måndag den 9 november 2015

På morgonen hade jag ett ledningsgruppsmöte. Flyktingfrågan dominerar dagordningen för oss alla nu. Sedan var jag med på ett möte med kommunalrådet, tekniska chefen och utvecklingschefen. Och därefter var jag med på ett möte kring frågan om placeringen av sametingets parlamentsbyggnad och hur vi ska gå vidare med den frågan.

På eftermiddagen var det ytterligare ett möte kring flyktingfrågan. Då höll vår säkerhetssamordnare i mötet och vi gick igenom läget inom socialtjänsten, skolan och hur det fungerar med gode män.

Även fast jag är helt säker på att jag inte kan sätta mig in i flyktingarnas situation så tror jag mig förstå att de har en mycket tuff situation. Även vi som jobbar med att ta emot flyktingarna har en tuff situation. Vi är alla nu i ett mycket svårt läge och vi har svårt att lösa verksamhetsfrågor då väldigt många människor kommer från andra länder till oss i Jokkmokks kommun. Vi saknar lärare, vi saknar socialsekreterare och vi saknar gode män.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0