Marcus Hellner på besök

Måndag den 1 juni 2015

På morgonen hade jag ett ledningsgruppsmöte där vi hade besök från nya direktören för Kommunförbundet Norrbotten. Vi gick igenom kommunförbundets nya inriktningsdokument och diskuterade lite om vad det innebär.

Därefter gick hela ledningsgruppen tillsammans med många fler till Hotel Jokkmokk där Vattenfall bjudit in till ett frukostmöte där Marcus Hellner var med och berättade kring hans resa som ung skidåkare som sökte och kom in på skidgymnasiet i Gällivare och hur han sedan utvecklades till att bli en världsstjärna.

Sedan var jag på det sista kommunstyrelsemötet innan sommaruppehållet. Vi hade olika besökare på plats. Bland annat fick vi besök av skolelever från Porjus som redovisade ett arbete de gjort gällande energifrågor.

Frågan om skolbyggnaden i Vuollerim och ett antal andra fastighetsfrågor behandlades. Ett ärende om kompetensförsörjning hanterades och olika bygdemedelsfrågor behandlades.

Frågan om skattesats 2016, investeringar 2015, det första tertialbokslutet 2015 samt budgetramar 2016 hanterades.

Ett samverkansavtal inom räddningstjänsten i länet hanterades och ett extra ärende om detaljplan i Porjus hanterades.

Sedan var jag med på ett telefonmöte gällande vatten- och avloppsfrågor i Kvikkjokk och slutligen var jag med på ett möte med jämställdhetsgruppen.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0