Jokkmokks kommun går upp i stabsläge

Tisdag den 1 december 2015

På morgonen var jag med på ett möte med säkerhetssamordnaren samt med ekonomichefen och personalchefen. Vi fyra ingår nu i en beredningsgrupp gällande flyktingfrågorna i Jokkmokks kommun.

Jag har tagit ett beslut om att Jokkmokks kommun nu går upp i stabsläge och vi ändrar på lite olika ansvarsområden bland oss tjänstemän. Vår säkerhetssamordnare kommer därmed att få ett utökat mandat att jobba med olika praktiska, operativa och strategiska frågor som har bäring på att lösa de utmaningar vi står mitt i vad gäller flyktingfrågor i Jokkmokks kommun.

På eftermiddagen hade jag ett avslutssamtal med vår kultur- och fritidschef som nu på fredag går i pension. Sedan hade jag ett möte med ekonomichefen kring olika aktuella frågor.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0