Flyktingfrågan dag för dag

Måndag den 7 december 2015

På förmiddagen var jag med i olika möten kring flyktingfrågan. Läget förändras från dag till dag och en gång per vecka samlas vi i en utökad grupp och går igenom det som gäller för stunden. Vi försöker ge en samlad bild av läget så att vi kan fatta kloka och så korrekta beslut utifrån den information som finns.

På eftermiddagen gick vi igenom läget kring ett nytt avtal gällande volymen av ensamkommande asylsökande ungdomar under kommande år. Sedan var jag med på ett möte där vi träffade sameskolstyrelsens skolchef. Vi diskuterade läget och vi försöker hitta lösningar kring olika lokalfrågor för förskoleverksamheten inom sameskolans verksamhetsområde.

Sent på eftermiddagen var jag med på ett videomöte med förbundschefen inom Lapplands kommunalförbund (LKF) och med mina kommunchefskollegor inom LKF.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0