Vindkraft

Fredag den 10 april 2015

På morgonen var jag på Strukturums fredagsmöte. Vi fick ta del av en presentation kring vindkraftsfrågor och hur det ser ut i den frågan i den norra regionen.

Sedan hade jag ett möte och en genomgång med ekonomichefen gällande ekonomiska förutsättningar inför framtiden.

Därefter jobbade jag med att ta fram material till en presentation av Jokkmokks kommun som handlar om det arbete vi gör kopplat till attraktivitetsfrågor och design som en följd av arbetet vi gjort med Centek och Luleå Tekniska Universitet som kallas för Dags att designa Norrbotten.

På tisdag i nästa vecka ska jag till Stockholm och hålla ett föredrag kring detta. Det är SVID, Stiftelsen svensk industridesign, som bjudit in mig till att berätta om hur vi jobbar med dessa frågor i Jokkmokks kommun.


 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0