Försvarets verksamhet i Jokkmokk

Onsdag den 1 april 2015

På morgonen var jag med på ett informationsmöte där jag fick ta del av hur man jobbar i Föreningsalliansen (FAJ). Sedan var jag och kommunalrådet på ett möte på militäranläggningen strax utanför Jokkmokk. Luleås flygflottilj F21 har en utlokaliserad flygbas på Koivoheden strax utanför Jokkmokk.

Vi fick ta del av olika frågor som man jobbar med inom försvarsmakten och vi förde en konstruktiv dialog kring olika viktiga frågor som har beröring på kopplingen mellan Jokkmokks kommun och försvarets organisation.

På eftermiddagen var jag på ett möte där vi gick igenom läget i frågan kring en samisk parlamentsbyggnad i Jokkmokk.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0