Välfärdsproduktion och medborgardialog

Torsdag den 22 maj 2014

På morgonen hade vi ett möte kring en fråga som dykt upp som har att göra med integrationsfrågor kopplat till migrationsverket. Jag var sedan på ett möte med processledaren i vårt jämställdhetsarbete. Vi planerar nu inför nästa veckas jämställdhetsutbildning som hålls i Jokkmokk.

På eftermiddagen hade jag ett möte med fastighetschefen och vice ordförande i kommunstyrelsen gällande olika fastigheterfrågor i kommunen.

Sedan var jag med på en informationsträff där representanter från Nynäshamns kommun var på besök hos oss. De berättade hur de jobbat i Nynäshamns kommuns socialtjänst med frågor kring bemanningspooler, rätten till heltidsanställningar och andra spännande frågor som har bäring på välfärdsproduktion kopplat till ekonomi, effektivitet och arbetsmiljöfrågor.

På kvällen var jag med på en medborgardialog i Vuollerim. Vi från Jokkmokks kommun informerade cirka 50 medborgare och vi svarade på många frågor kring kommunal verksamhet och frågor som berör Jokkmokks kommun i Vuollerim på olika sätt.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0